Що заливають у систему охолодження крету

2024 0 Comments

Що заливають у радіатор свого автомобіля знають водії? + Відео »АвтоНоватор

Один з найпопулярніших питань у початківців власників авто звучить зазвичай так: що заливають в радіатор автомобіля: антифриз, тосол, і чи можна користуватися звичайною водою? У статті буде дана відповідь на цей, в общем-то, просте питання, будуть поставлені всі крапки над i. Але перш трохи про пристрій авто.

Трохи про систему охолодження: що заливають в радіатор автомобіля?

Робота будь-якого двигуна внутрішнього згоряння є низкою невеликих вибухів суміші палива і повітря, які забезпечують поступальний рух поршнів і обертання коленвала. Далі ця енергія через системи трансмісії передається до коліс, які обертаються з певною швидкістю, і автомобіль починає рухатися.

Природно, що вище представлена ​​спрощена схема експлуатації авто. Насправді цей процес набагато складніше, він постійно розвивається, вдосконалюється та ускладнюється. Але незалежно від типу двигуна, виду палива, при загорянні суміші виділяється величезна кількість тепла. Якщо його вчасно не відвести, то металеві деталі мотора просто вийдуть з ладу.

Тому й існує система охолодження двигуна. Зазвичай вона буває трьох видів:

Використання рідини для охолодження є найбільш ефективною і часто використовуваною системою. Повітряне охолодження застосовується досить рідко: яскравий приклад автомобіль Запорожець. Поєднання повітряних і рідинних систем застосовується не скрізь.

Система охолодження складається з декількох основних частин:

  • радіатора, який представляє собою набір тонких металевих трубок (зазвичай із сплавів міді) і невеликих ємностей для збору і зберігання рідини;
  • опалювального радіатора;
  • вентилятора, який також бере участь в зниженні температури за рахунок потоку повітря;
  • каналів в частинах двигуна;
  • помпи, яка відповідає за рух рідини з певним напором;
  • розширювального бачка, в якому накопичуються резервні запаси охолоджувача.

Коли мотор працює, то помпа надає руху рідина, яка проходить через усі канали та радіатори по замкнутому колу. При цьому значна частина тепла відводиться від металевих частин і охолоджується в трубках радіатора. При русі автомобіля додатково зустрічним потоком повітря температура радіатора знижується.

Призначення охолоджуючої рідини для поліпшення роботи двигуна

Головною функцією охолоджувальної рідини є відведення зайвої теплової енергії від двигуна і стабілізація його температурного режиму. Однак, крім цього, існують і інші, не менш важливі завдання, які виконує охолоджувач в двигуні автомобіля .

До них відносяться:

  1. Запобігання корозії металевих деталей двигуна.
  2. Мастило підшипника помпи.
  3. Збільшення порога закипання рідини.

У зв’язку з цим воду використовувати в якості охолоджуючої рідини не можна, інакше двигун заіржавіє, а помпа прийде в непридатність. В аварійних випадках, коли немає спеціальної охолоджувальної рідини, воду можна лише короткочасно застосовувати для її заміни. А після цього необхідно все промити і залити спеціальний розчин.

І все-таки, антифриз або тосол?

Відповідь на це питання тільки один – антифриз , Який містить всі компоненти, що дозволяють охолодити деталі мотора, змастити підшипник помпи і запобігти корозію металу. Деякі вітчизняні автолюбителі поділяють охолоджуючу рідину на два види:

Антифриз англійською мовою звучить, як аntifreeze, тобто незамерзаючий. Тосол також є різновидом цього продукту. Він був виготовлений радянськими фахівцями для вітчизняної техніки, зокрема широке поширення отримав в автомобілях ВАЗ і означає ТОС «Технології Органічного Синтезу», а приставка ОЛ є загальноприйнятим позначенням спиртів.

В основі антифризу знаходиться етиленгліколь, а в тосоле містяться спирти. Тому змішувати їх категорично заборонено. При виборі охолоджуючої рідини необхідно керуватися інструкціями виробника авто.

Експерт з автомобільної тематики. Закінчив ІжГТУ імені М.Т. Калашникова за фахом «Експлуатація транспортно-технологічних машин і комплексів». Досвід професійного ремонту автомобілів більше 10 років.

При виборі систем очищення води слід враховувати технічні вимоги виробника автомийки. Мийки високого тиску і автоматизовані системи переважно використовують воду з особливим хімічним складом. Якщо застосовується рециркуляція води, потрібно забезпечити належне якість повторно використовуваної води.
Важливо враховувати і склад стічних вод в залежності від використовуваних миючих засобів. Фільтрація від нафтопродуктів недостатня, вона повинна очищати воду і від ПАР.
Фільтрація безпосередньо залежить від місцезнаходження автомийки. Наприклад, за містом це в основному будуть просто брудні авто, а в місті покриті шаром реагентів. У цьому випадку застосовують різні системи очищення. Використовувати апарати малої потужності теж не варто, це обходиться дорожче на практиці. Для економії можна використовувати спеціальні відновлюють фільтри.
Щоб не привертати велику кількість обслуговуючого персоналу, багато компаній віддають перевагу автоматичним системам, але це тягне за собою витрати на підвищення енергоспоживання і періодичне обслуговування установок. Особливо потрібно звертати увагу на покриття обладнання, краще вибрати антикорозійну обробку, в умовах високої вологості це збільшить ресурс системи.

ArtmMisto Наши партнеры ArtmMisto. Игроки могут начать свое азартное приключение на сайте “Buddy.Bet”, который только что открылся для всех ценителей азарта.

Права на автомат и на механику: отличия в 2018 году В 2017 году национальное водительское удостоверение Российской федерации привели в соответствие с Венской Конвенцией «О дорожном движении». В документе появились дополнительные подкатегории транспортных

Коробка передач автомобиля ГАЗ-66 Строительные машины и оборудование, справочник К атегория: Устройство автомобиля Коробка передач четырехступенчатая, с синхронизатором на 3—4-й передачах. Передаточные отношения

Вариатор (вариаторная коробка передач): что это такое, принцип работы. Подробно + видео У меня много статей про автоматические коробки передач (особенно сильно я люблю обычную АКПП). Однако второй по распространению я считаю вариатор или CVT, достаточно много автомобилей выпускается именно

Устройство АКПП: принцип работы и схема автоматической коробки Что такое АКПП? Автоматическая Коробка Переключения Передач (АКПП) – вид трансмиссии в машине, в котором переключение скоростей осуществляется за счет электроники, не требуя внимания водителя.

Как правильно пользоваться коробкой автомат (АКПП) Содержание статьи На сегодняшний день большинство водителей не представляет как бы они ездили на автомобиле, который не имеет автоматической коробки передач. Некоторые новички, приходят в ужас от одной

Автоматическая коробка передач (АКПП): что это такое, устройство и принцип работы для чайников Двигатели внутреннего сгорания не способны обеспечить движение автомобиля в разных режимах без специальных устройств, изменяющих частоту вращения коленчатого вала. На части транспортных средств для этого

Как пользоваться автоматической коробкой передач? Уважаемые автомобилисты! Прежде, чем мы с вами рассмотрим основные положения, как управлять автоматической коробкой передач, давайте поймем, что это такое. Нет, мы не станем углубляться в процессы, происходящие

Как пользоваться коробкой автомат АКПП (видео) Как водит на автомате? Таким вопросом задается практически каждый человек, который раньше ездил на механической коробке, а теперь собирается приобрести автомобиль на автомате. Опасения на счет поломок

Какую автоматическую коробку передач выбрать (какие бывают коробки автомат): роботизированные, вариатор, гидротрансформатор Более правильным называнием было бы — механическая КПП с автоматическим сцеплением, поскольку с «автоматом» её роднит только количество педалей. «Робот» полностью повторяет схему работы обычной механической

Mercedes-Benz переходит на 9 ступенчатую коробку-автомат Немецкий автоконцерн Daimler начал оснащать Mercedes-Benz 9-ступенчатой автоматической трансмиссией. «Автомат», получивший название 9G-Tronic, уже используется в серийном Mercedes E350 BlueTec. Пока эта

Як вигнати повітря з системи охолодження двигуна: покроковий опис і відгуки

Через наявність повітря в системі охолодження автомобіля охолоджувальна рідина не може нормально циркулювати, а мотор може перегріватися і закипати. Це спричинить серйозні і дорогі ремонти. Давайте подивимося, як визначити наявність повітряного затору, з яких причин він утворюється і як вигнати повітря з системи охолодження.

  • За якими ознаками можна визначити наявність повітряного затору?
  • Можливі причини повітряних заторів
  • Способи вирішення проблеми
  • Спосіб № 1
  • Спосіб № 2
  • Спосіб № 3
  • ВАЗ “Класика”
  • Електронна педаль газу
  • Профілактичні заходи

За якими ознаками можна визначити наявність повітряного затору?

Визначити, що в герметичній охолоджувальній системі є повітря, на автомобілях ВАЗ досить просто. При працюючому моторі вмикають пічку. Якщо вона не гріє, то повітря в системі безумовно є. Пічка не гріє саме тому. Через скупчення повітря в певних частинах системи тосол або інша ОЖ не може проходити через радіатор пічки.

Ще один симптом – двигун, який дуже швидко перегрівається. Трапляється це, знову ж таки, з тієї ж причини: порушена циркуляція не дає правильно працювати радіатору охолодження. Часто ці симптоми можуть проявлятися разом, і при перших же підозрах потрібно вирішувати проблему.

Тепер, коли ми розібралися, як дізнатися, чи є в охолоджувальній системі повітря, дізнаємося про причини його появи. Без знання причин не можна отримати належний результат. Також без зразкового їх розуміння буде важко зрозуміти, як вигнати повітря з системи охолодження на “” Калині “”.

Можливі причини повітряних заторів

Повітря в закритій герметичній системі може утворюватися через порушення цієї самої герметичності. Зазвичай з ‘являються зазори на різних з’ єднаннях. Повітря поступово збирається і через деякий час перетворюється на затор. Головне – швидко усунути проблему. Потрібно якомога швидше виявити ділянки з порушеною герметичністю і виправити ситуацію. А інакше доведеться думати, як вигнати повітря з системи охолодження на 2110-му ВАЗі.

Далі – ще одна причина. Пробка може утворюватися при доливі антифризу або ж при повній його заміні. У процесі неправильного проведення даної процедури дуже часто в системі охолодження двигуна залишається повітря, що утворює пробку. Крім того, повітря може надходити внаслідок зношеної прокладки водяного насоса, зруйнованої прокладки ГБЦ.

Якщо розширювальний бачок не герметичний, якщо пробка закручена не до упору, якщо в розширювальному бачку кипить охолоджувальна рідина – це також причини появи повітряних заторів.

Можна виділити дві основні причини: порушена герметичність, а також знос прокладок. Далі слід дізнатися, як вигнати повітря з системи охолодження.

Способи вирішення проблеми

Є три надійних варіанти, що дозволяють вирішити дану проблему. Перший передбачає з ‘єм патрубка, при цьому буде використано розширювальний бачок. Для другого способу нічого розбирати не потрібно – потрібно просто поставити машину на похилу поверхню і додати ще трохи антифризу. І третій варіант передбачає нагрів.

Спосіб № 1

За законами фізики повітря завжди збирається в найвищих місцях. В автомобілях ВАЗ, як, втім, і в будь-яких інших, найвищим вузлом, де проходить охолоджувальна рідина, є дросельний вузол. На прикладі популярних моделей ВАЗу давайте подивимося, яким чином можна вигнати повітря з системи охолодження 2114-го. Відгуки кажуть, що це досить ефективний спосіб.

Спершу знімають пластикову декоративну панель двигуна. Це можна зробити, відкрутивши кришку маслозаливної горловини. Потім накладка легко скидається. Далі закручують кришку назад, щоб бруд не потрапив у картер.

Після цього потрібно знайти патрубки, які відповідають за підігрів дроселя. Їх у цих автомобілях два. Потім потрібно зняти будь-яку з цих трубок. На наступному етапі відкручують кришку на розширювальному бачку, а горловина його покривається чистою вітошшю. Тепер залишається дути ротом в отвір бачка до тих пір, поки з патрубка підігріву дроселя не піде антифриз. Коли він полівся, потрібно максимально швидко надіти трубку на її місце і затягнути хомут. Важливо робити це так швидко, як тільки можливо, адже інакше в систему знову потрапить повітря.

Ось як вигнати повітря з системи охолодження. До речі, антифриз може піти не тільки з патрубка, але і з штуцера, з якого був знятий патрубок.

Спосіб № 2

Другий спосіб передбачає нахил кузова. Тому рекомендується заїхати на естакаду, але не до кінця, а машину поставити на стояночне гальмо. Якщо естакади немає в кроковій доступності, тоді підійде звичайний домкрат, яким піднімають передню частину авто. Можна використовувати навіть крутий підйом.

Розбираємося, як вигнати повітря з системи охолодження ВАЗу за допомогою нахилу кузова. Спершу відкручують кришку розширювального бачка, а також кришку радіатора, якщо така є. Потім потрібно запустити двигун і прогріти його до робочої температури. Тут потрібно почекати, поки відкриється термостат і рідина піде по великому контуру. При цьому пічка повинна стояти на максимальному нагріванні.

У міру того, як прогрівається мотор, слід спостерігати за рівнем охолоджувальної рідини – він буде зменшуватися. У міру зменшення рівня слід доливати антифриз. Щоб рідина циркулювала активніше, може знадобитися збільшити оберти мотора. Рівень може впасти різко, при цьому важливо обов ‘язково тут же долити її до рівня. Процедуру продовжують, поки не вийдуть всі бульбашки повітря. Наприкінці машину опускають і доливають рідину до рівня.

Таким чином можна вигнати повітря з системи охолодження на ВАЗі-2110, “Калині” і навіть сучасних “Вестах”. Конструкція системи охолодження практично не змінюється від моделі до моделі.

Спосіб № 3

Цим способом також можна ефективно прибрати повітря з системи. Потрібно завести мотор і не вимикати машину до тих пір, поки він не прогріється до робочої температури. Після того як температура досягнута, мотор глушать. Потім знімають декоративну панель – потрібно отримати доступ до шланга підігріву дроселя. Далі шланг від ‘єднують – тут потрібно бути акуратніше, та як рідина дуже гаряча. Після від ‘єднання шланга з нього повинен потекти антифриз. Коли він потік, шланг встановлюють на його місце, а кришку розширювального бачка слід відкрутити і закрутити назад. Далі повторюють від ‘єднання шланга.

Відгуки кажуть, що так можна прибрати повітряний затор для більшості передньопривідних моделей. А ось класична система охолодження трохи відрізняється, і даний спосіб не підійде.

ВАЗ “Класика”

Що стосується цієї серії автомобілів, то тут все трохи інакше, але так само просто. Найкраще поставити машину так, щоб перед був вище задньої частини. Тільки так пробка вийде. Така постановка дозволить добре заповнити радіатор опалювача. Потрібно звернути увагу, щоб кран пічки був повністю відкритий.

Далі заливають антифриз у бачок до максимального рівня. Потім заводять двигун, прогріваючи його до робочих температур, при необхідності натискаючи на педаль газу, щоб підвищити обороти. У процесі прокачування потрібно переконатися, що тосол пішов у патрубок, який йде до підігріву дросельного вузла. Далі продавлюють довгі патрубки, які йдуть на радіатор. Це дозволити вигнати пробку.

Насправді так можна прибрати повітря не тільки на “” класиці “”. Таким методом можна користуватися і для передньопривідних ВАЗів, а також для деяких іномарок.

Електронна педаль газу

Тут відсутнє охолодження дроселя, а значить, потрібно йти в обхід. Машину ставлять на підйомі, а потім все робиться за наведеною вище схемою того, як вигнати повітря з системи охолодження на ВАЗі-2114.

Профілактичні заходи

Щоб надалі не довелося думати, як швидко вирішити цю проблему, потрібно пам ‘ятати про прості правила експлуатації автомобілів. Важливо дотримуватися регламентів ТО і суворо дотримуватися рівня ОЖ – перевірки краще робити раз на місяць. Потрібно пам ‘ятати, що саме за рахунок витоків рідини утворюються повітряні затори, і потім доводиться замислюватися, як вигнати повітря з системи охолодження.

Також не варто намагатися заощадити і заливати в машину дешеві рідини. Краще дотримуватися рекомендацій виробника. Часто неякісні ОЖ також можуть бути причиною утворення заторів.

Навіщо водії з досвідом заливають керосин в систему охолодження

Здорові системи охолодження мотора – запорука того, що автовласник одного разу не зіштовхнеться з несподіваним перегрівом двигуна. Адже з часом патрубки, якими циркулює антифриз, засмічуються іржею та осілим накипом.

Через це внутрішній діаметр каналів системи охолодження звужується та рідина гірше циркулює, ефективність охолодження двигуна падає.

Чи можна, а якщо можна, то як з цим боротись?

До найсумніших наслідків призводить засмічення проток в радіаторі охолодження. Він гірше виконує свою роботу, а температура двигуна продовжує зростати. Цей процес, якщо вчасно не зупинити мотор, закінчиться проривом прокладки між голівкою та блоком циліндрів, потраплянням антифризу в камеру згоряння і послідуючим ремонтом силового агрегату.

Тому за внутрішньою чистотою системи охолодження потрібно слідкувати і періодично промивати її від бруду, котрий природнім шляхом встиг накопичитись.

Найпростіший спосіб – дистильована вода.

Зливають старий антифриз, заливають воду, дають мотору попрацювати якийсь час і теж зливають. Чиста вода здатна розчинити невелику частину сольових відкладень.

До прикладу, можуть використовувати ще звичайну соду.

З розрахунку 500-грамова пачка на всю систему. Ця речовина непогано розчиняє забруднення, але досить агресивно до алюмінію і виводить з ладу гумові патрубки. А тому після його застосування також вимагається ретельне промивання системи охолодження мотору.

Але є ще один варіант «реагенту» для видалення забруднень в ній. Це, як би не було дивно, керосин.

Він інертний стосовно металу і майже нейтральний до матеріалу гумових патрубок. Щоправда, попередньо варто запастись холодною водою, котрої вистачить на 5-6 промивань системи охолодження.

«На холодну» заливаємо орієнтовно літр керосину в горловину радіатора і їдемо на авто кілометрів 10-20. За цей час даний органічний розчинник встигає стерти зі стінок більшу частину відкладень.

Повернувшись в гараж, зливаємо жижу, в котру перетворився антифриз і починаємо промивати систему водою, раз за разом зливаючи з неї брудну рідину і замінюємо на свіжу.

І так доти, поки в злитій воді не буде частинок іржі та накипу. Після цього заправляємо новий антифриз та радіємо роботі системи.

Так, перелічені варіанти промивання системи охолодження стосуються екстремальних способів її очищення. До того ж вони вимагають від водія певних навичок обслуговування силового агрегату, а також дотримання серйозних заходів безпеки, особливо при роботі з керосином.

В цьому плані краще використовувати щось безпечніше, до прикладу, спеціалізовані засоби автохімії. Їх дозування і рецептура підібрані таким чином, що дозволяють в бережному режимі чистити вузли системи охолодження системи.

Підписуйтесь на наш Телеграм-канал. Там ще більше цікавого.