Пристрій для розкочування трактора МТЗ

2024 0 Comments

Зміст:

Мтз-892: технічні характеристики і можливості трактора

Сьогодні сільське господарство знаходиться на такому рівні, що без залучення спеціальної техніки вже неможливо обійтися. Найбільш популярними є трактора різної модифікації, які можна використовувати як для одного виду робіт, так і одночасно для декількох. Розглянемо докладніше опис універсального трактора МТЗ моделі 892, його особливості.

Чи знаєте ви? перші трактора з`явилися в XIX столітті, в цей час вони були паровими. Машина, яка працювала на нафтопродуктах, була сконструйована в 1892 році в США.

МТЗ-892: короткий опис

Трактор МТЗ-892 ( «Беларус-892») – класичний продукт Мінського тракторного заводу. Відноситься до універсальної моделі і має різне призначення в сільському господарстві, на ринку ця техніка отримала статус міцної і нескладної «робочої конячки».

На відміну від базової версії, він має більш потужний мотор, колеса збільшеного діаметру і синхронізовану КПП. Істотним плюсом є те, що при невеликих експлуатаційних витратах техніка показала досить високу продуктивність і економічність.

Пристрій універсально-просапної трактора

Для того щоб будь-які машини працювали на досить високому рівні і при цьому були безпечними, у них повинні бути певні параметри. Розглянемо, які характеристики є у трактора «Білорус-892»:

  • Силова установка. МТЗ-892 оснащений 4-циліндровим двигуном з газовою турбіною Д-245.5. Потужність цього агрегату – 65 кінських сил. Двигун оснащений водяним охолодженням. У пікових навантаженнях витрата пального – не більше 225 г / кВт год. У паливний бак можна залити 130 літрів пального.

важливо! Для роботи в північних регіонах країни поставляються машини, у яких є система холодного запуску. Це пристрій можна встановити опціонально, воно запускає головний двигун за допомогою пального аерозолю.

  • Ходова частина і трансмісія. МТЗ-892 – трактор з повним приводом. На передньому мосту встановлений диференціал. В машині передбачено 3 робочих положення: включено, вимкнений і автомат. Дорожній просвіт – 645 мл. Задні колеса можуть здвоювали. Подібні пристосування збільшують прохідність і стійкість. У трансмісії зібрані: механічна коробка передач, муфта зчеплення, гальма і заднього вала. Істотно підвищує можливості трактора МТЗ моделі 892 10-ступінчаста коробка передач, яку доповнює редуктор. Машина оснащена 18 передніми і 4 задніми режимами роботи. Найвища швидкість при працюючому редукторі – 34 км / год. Гальмо дводисковий, сухого типу. Вал потужності функціонує в синхронному і незалежному діапазонах.
  • кабіна. Робоче місце в цій машині відповідає міжнародним стандартам комфорту і безпеки. Кабіна спроектована з жорсткого матеріалу і безпечних стекол. Завдяки панорамним вікнам водій має найбільший огляд. Для роботи в холод встановлена ​​система опалення. Водійське сидіння оснащене регулюванням нахилу спинки. Гідрооб`ємне управління керма полегшує керованість машини.

Двигун МТЗ-892 оснащений мотором потужністю в Потужність 700 Вт. Завдяки такій конструкції генератор працює без залучення акумуляторної батареї. У схему додатково включений випрямляч.

важливо! трактор оснащений дизельним двигуном нового зразка. У ньому використовується одночасно водяне охолодження і газотурбінний наддув.

Технічні характеристики

Висока продуктивність машини досягається завдяки ідеально підібраним характеристикам.

Трактор МТЗ моделі 892 має наступні загальні технічні характеристики:

маса3900 кг
Висота2 м 81 см
Ширина1 м 97 см
довжина3 м 97 см
найменший розворот4,5 м
Потужність двигуна65 коней
Витрати палива225 г / кВт на годину
Ємність паливного бака130 л
Тиск на грунт140 кПа
Колінвал обертається зі швидкістю1800 об / хв

Щоб визначитися з вибором спецтехніки для роботи в полі або городі потрібно співвіднести власні потреби і характеристики тракторів Т-25, Т-150, Кіровца К-700, Кіровца К-9000,МТЗ-80, МТЗ-82, міні-тракторів, мотоблока Нева з навісним обладнанням, мотоблока Салют, картоплекопачів.

Сфера використання

Невелика вага трактора МТЗ-892, при цьому хороша маневреність, висока потужність і можливість установки навісних агрегатів різноманітного призначення роблять цю машину придатною для:

  • вантажно-розвантажувальних робіт;
  • передпосівної підготовки грунту;
  • поливу землі;
  • збору врожаю;
  • проведення збиральних робіт;
  • транспортування причепів.

Чи знаєте ви? Найпопулярнішим в довоєнний час був колісний трактор СХТЗ-15/30. У той час його виробляли на двох заводах. Він володів найбільшою потужністю і розганявся до швидкості 7,4 км / год.

Плюси і мінуси трактора

Незважаючи на те що «Беларус-892» вважається універсальною машиною, він має свої позитивні і негативні сторони. Плюсом є те, що непогана прохідність і при цьому велика вантажопідйомність дозволяють працювати на ньому в заболоченій місцевості.

Все це відбувається завдяки легкої керованості і маневреності. Сюди ж можна віднести досить економну витрату палива і доступність всіх запчастин.

Недоліками є вартість і те, що техніка погано справляється з досить великими обсягами робіт. До того ж відомі випадки, коли в холодну пору року були проблеми з запуском двигуна.

Як видно з усього вищевикладеного, МТЗ-892 має більше позитивних якостей, ніж негативних, і саме це робить його досить популярним для роботи на невеликих сільськогосподарських угіддях.

Як працювати на мтз 82

Трактора МТЗ-82 – пристрій, відео, навісне обладнання

Трактор Беларус МТЗ-82 заслужено входить до числа найбільш відомих представників модельного ряду Мінського тракторного заводу. Цей сільськогосподарський агрегат успішно поєднує в собі високу надійність, відмінна якість збірки і комплектуючих, універсалізм, а також простоту в застосуванні і обслуговуванні. В наші дні трактор МТЗ-82 активно задіяний у багатьох галузях, основні з яких – сільське господарство і робота комунальних підприємств.

Пристрій трактора МТЗ-82

Модель МТЗ-92 входить в число універсальних сільськогосподарських машин. Основне завдання трактора – це регулярна робота з напівнавісними, навісним і причіпним обладнанням. З цією метою виробник передбачив в конструкції агрегату 2 пари гідравлічних висновків, механічний навісний механізм, а також поперечне причіпний пристрій. Нерідко трактори МТЗ-82 експлуатуються разом з бульдозерами, екскаваторами, навантажувачами.

У порівнянні з багатьма сучасними агрегатами, трактор МТЗ-82 більш простою конструкцією, що в значній мірі спрощує його самостійний ремонт. Знайти запчастини для заміни поламаних елементів також не складе труднощів – сучасний ринок буквально переповнений всілякими деталями від роздрібних і оптових постачальників.

двигун трактора

З початку свого випуску перші моделі тракторів МТЗ-82 комплектувалися 4-тактними 2-циліндровими моторами марки СК-12, що працюють в парі з повітряною системою охолодження. Потужність цих двигунів була досить низькою, і не перевищувала 12 л. с.

Сучасні трактори МТЗ-82 обладнані більш потужними моторами, об’ємом 4,75 л. марки Д-240 або Д-243 з безпосереднім уприскуванням пального.

Конструкція таких двигунів складається з блоку циліндрів, головки, газорозподільного механізму, вузлів і агрегатів мастильної системи, кривошипно-шатунного механізму, полураздельной камери згоряння а також вузлів пуску, харчування, електричного обладнання та охолодження.

Циліндри в цих моторах розташовані в вертикальному положенні і не обладнані турбонаддувом. У деяких модифікаціях тракторів двигуни доповнюються передпусковим механізмом марки ПЖБ-200Б.

Коробка передач моделі

У комплектацію трактора МТЗ-82 може входити КПП трьох видів: коробка, обладнана рухомими зубчастими колесами, коробка з постійного зачеплення синхронізованими шестернями, а також механізм з постійного зачеплення навантаженими шестернями.

Кожна з перерахованих коробок відрізняється наявністю конкретної кількості швидкостей і певними конструктивними особливостями. Найбільш популярною серед фермерів вважається КПП з рухомими зубчастими колесами. В її конструкцію входить ходоуменьшитель, що гарантує здатність трактора пересуватися на уповільнених передачах, виконуючи, при цьому, ряд важливих сільськогосподарських робіт.

зчеплення агрегату

У конструкцію сучасних тракторів МТЗ-82 входить постійно-замкнутий сухий однодисковий механізм зчеплення. Цей вузол відрізняється своєю надійністю, простої конструкції і наявністю вільного доступу до основних рухомим деталям. Це дозволяє виконати самостійний ремонт механізму без необхідності його розбирання.

Ходова частина трактора МТЗ-82

Ходова частина моделі МТЗ-82 виготовлена ​​у вигляді візки, до складу якої входить задній міст, передній міст, а також каркас. Всі складальні одиниці ходової частини прикріплені до каркаса. Передня частина останнього обладнана пружинами.

Напіврами трактора МТЗ-82 складаються з сталевого бруса і двох лонжеронів, для виготовлення яких використовується листовий прокат. Корпус механізму зчеплення, задня частина балок і напіврами кріпляться між собою за допомогою кронштейнів. Брус в передній частині ходової агрегату кріпиться до поздовжніх балках за допомогою болтів.

Електрообладнання моделі

У число електричних приладів, передбачених в конструкції трактора МТЗ-82, входить акумулятор, генератор, регулювальний реле, а також обладнання для запуску двигуна, представлене у вигляді електричного стартера і його реле.

Передбачений в конструкції трактора акумулятор служить для харчування штатних освітлювальних приладів. Щоб постачати електроенергію додатково встановлені фари використовується генератор, що володіє досить великим запасом потужності.

Органи управління

Управління трактором МТЗ-82 здійснюється за допомогою рульового колеса, важелів перемикання і педалей.

Для регулювання роботи основних вузлів агрегату в кабіні водія передбачені наступні перемикачі:

  • важіль регулювання положення дросельної заслінки;
  • важіль налаштування кількості подаваного в бак пального;
  • важіль управління гідравлічним насосом і розподільником;
  • кнопка включення-виключення стартера механізму;
  • вмикачі освітлювальних приладів;
  • краник пускового двигуна.

Всі наявні в кабіні органи управління трактором розташовані в безпосередній близькості до рук водія, що робить практичну експлуатацію агрегату більш зручною.

Кабіна трактора МТЗ-82

Кабіна агрегату виготовлена ​​з цільного сталевого листа, привареного до міцного металевого каркасу. У ній розташовано торсіонне водійське сидіння, система обігріву та вентиляції повітря, органи управління і перемикання, а також термос і аптечка. Внутрішні стінки кабіни оббиті якісним звукоізолюючим матеріалом, що поглинає шуми з вулиці.

Технічні характеристики трактора МТЗ-82

Широкого поширення агрегату Беларус МТЗ-82 вдалося досягти завдяки хорошим технічним характеристикам.

Вони включають:

  • номінальна потужність – 81 л. с .;
  • робочий об’єм циліндра – 4,75 л;
  • кількість швидкостей – 18 передніх / 4 задні;
  • колісна формула трактора – 4 x 4;
  • максимальна робоча швидкість пересування- 15,6 км / год;
  • максимальна транспортна швидкість пересування – 34,3 км / год;
  • мінімальний радіус повороту – 4,5 м;
  • ширина колії по передніх колесах – регульована в діапазонах 143/199 см;
  • ширина колії по задніх коліс – регульована 140/210 см;
  • максимальна вантажопідйомність – 3,2 т;
  • експлуатаційна вага трактора – 4 т.

Габарити трактора МТЗ-82 досить скромні. Довжина агрегату становить 3,93 м, ширина – 1,97 і висота – 2,8 м. Невеликі габаритні розміри сільськогосподарської машини роблять її максимально маневреної і дозволяють успішно виконувати свої завдання в умовах з обмеженим простором.

Витрата палива на тракторі МТЗ-82

Витрата пального трактором МТЗ-82 при роботі під середніми навантаженнями становить 230 г / кВт / год, що в перерахунку на літри становить 6-8 л / ч. експлуатації. При збільшенні навантажень аж до максимальних кількість споживаного палива зростає не більше ніж до 250 г / кВт / год.

За показниками кількості витрачається пального модель МТЗ-82, входить в трійку найбільш економічних сільськогосподарських машин. Перше місце в цьому рейтингу займає відомий трактор Т-40.

Навісне обладнання для трактора МЗ-82

Завдяки правильно продуманої і збалансованої конструкції, витривалості і хорошим технічним характеристикам трактор МТЗ-82 отримав практично необмежені можливості по використанню будь-яких навісних знарядь.

Найчастіше для роботи з агрегатом використовуються наступні пристосування:

  • навантажувачі ПКУ-0,8 з ковшами, шириною 60 і 80 м;
  • ківш, шириною 60 і 80 см;
  • вила типу ПКУ-0,8 для заготовки рулонів і ліси, шириною 60 і 80 см;
  • передній прямий і задній відвал типу ОБН-1 і ОБН-2П;
  • граблі типу ГВВ-6;
  • ковші, шириною 60 см і 1 м;
  • штабелер типу ПФ-1;
  • лопата, шириною від 60 см до 1 м;
  • щітка, діаметром 50 і шириною каркаса 1 м;
  • універсальний двокорпусний плуг;
  • роторна косарка;
  • борона;
  • універсальний обприскувач;
  • фреза для обробки грунту;
  • універсальна сівалка.

При необхідності трактор МТЗ-82 можна обладнати саморобними навісним обладнанням. Для цього підійдуть саморобні плуги, сівалки, борони, окучники і причепи, вагою до 1,5 т.

Кун для трактора МТЗ-82

У число найбільш поширених і простих за своєю конструкцією навісних знарядь спеціального призначення входить кун. За своєю суттю, це пристосування являє собою фронтальний навантажувач, основне завдання якого полягає в навантаженні вантажних автомобілів, переміщенні і складуванні тюків з сіном, а також розчищення сміття.

У більшості випадків для обладнання трактора МТЗ-82 використовується кун типу ПКУ-0,8.

В цьому випадку трактор показує такі експлуатаційні параметри:

  • максимальна вантажопідйомність – 800 кг;
  • максимальна висота підйому – 3,5 м;
  • максимальна вага навісного навантажувача – 700 кг;
  • максимальна швидкість пересування разом з вантажем -20 км / ч.

Непогані характеристики трактора з використовуваним для нього куном дозволяють інтенсивно використовувати агрегат для розчистки великих снігових заметів з наступним навантаженням снігу на вантажні транспортні засоби. Нерідко трактор в парі з куном застосовується для ліквідації невеликих непридатних для проживання будівель, а також розчищення і навантаження будівельного сміття з метою його подальшого перевезення.

Як завести колісний МТЗ-82 – посібник для початківців

Відмінною особливістю трактори МТЗ-82 є простота його запуску. Ця процедура не вимагає наявності особливих навичок.

Як свідчить керівництво по експлуатації запуск агрегату виглядає наступним чином:

  1. Спочатку потрібно перевірити кількість і стан масла в картері і трансмісії, а також рівень пального в баку і кількість холодоагенту в радіаторі агрегату;
  2. Після цього потрібно перевести важіль стоянкового гальма трактора в положення «Включено»;
  3. Далі потрібно встановити важіль КПП агрегату в нейтральне положення. При цьому важіль управління редуктором повинен бути переведений в крайнє переднє або крайнє заднє положення;
  4. Після цього важіль управління ВВП трактора слід перевести в положення «Включено»;
  5. Далі необхідно включити перемикач маси;
  6. Потім потрібно встановити важіль подачі пального в середнє положення;
  7. Після цього необхідно натиснути педаль зчеплення, повернути ключ пускового механізму і потримати його в такому положенні до запуску двигуна. При цьому тримати ключ необхідно не більше 15 сек;
  8. Під час цього на приладовій панелі загориться контрольна лампа, і, після запуску мотора, згасне;
  9. У разі, якщо двигун трактора не завівся, то повторити процедуру запуску агрегату можна не раніше, ніж за 40 сек.

Виконавши всі ці дії строго в зазначеному порядку, фермер зможе завести двигун трактора без шкоди для його основних механізмів, що рухаються, і почати подальшу експлуатацію машини.

Самостійний тюнінг трактора МТЗ-82

Простота конструкції трактора МТЗ-82 дозволяє втілити в життя практично будь-які ідеї по його модернізації. Як зовнішній, так і внутрішній тюнинг агрегату досить просто виконати своїми руками.

Доопрацювання підкапотного простору найчастіше спрямована на підвищення потужності двигуна сільськогосподарської машини. Тут все залежить від бюджету і навичок фермера. З більш дорогих методів модернізації трактора можна виділити монтаж турбонаддува, який підвищить потужність ДВС на 15-20″code-block code-block-3″ style=”margin: 8px 0; clear: both;”>

Пристрій трактора МТЗ

Загальний пристрій трактора МТЗ 82, МТЗ 80. Схема пристрою двигуна МТЗ, коробки передач, зчеплення, переднього моста і причіпного пристрою. Пристрій гідросистеми трактора МТЗ.

Пристрій трактора МТЗ 82

Пристрій трактора МТЗ 82 і МТЗ 80 ідентичні один одному і є напіврами, що складається з двох литих швелерів, з’єднаних переднім брусом, а також встановлених на ній коробки передач, двигуна, заднього моста і муфти зчеплення, навішування. Відмінність полягає лише в наявності переднього ведучого моста у трактора МТЗ 82.

8 – корпус зчеплення і понижуючого редуктора; 14 – компресор; 15 – паливний насос; 16 – дизель (МТЗ-82, МТЗ-80); 17 – пусковий двигун; 18 – задня навіска; 19 – коробка передач; 20 – редуктор пускового двигуна.

У передній частині трактора МТЗ розташований двигун Д-240 потужністю 80 к.с., а також пусковий двигун, компресор, паливний насос, зчеплення, гідропідсилювач, коробка передач і понижуючий редуктор на 18 швидкостей вперед і 4 назад з можливістю установки ходозменшувача, а також передній міст.

Пристрій трактора МТЗ 80

Пристрій трактора МТЗ 80, як і говорилося вище, практично однаково, з тією лише різницею, що на тракторі МТЗ 80 відсутня передній ведучий міст, замість нього встановлений передній міст з направляючими колесами. Така конструкційна особливість дозволила знизити вартість трактора МТЗ 80, зробивши його ще більш доступнішим.

Спереду також встановлено водяний і масляний радіатори, шторка регулювання температури роботи двигуна і гідропідсилювач керма.

Пристрій задньої частини трактора МТЗ складається з муфти зчеплення, заднього моста з системою автоматичного блокування диференціала, тягово-зчіпного пристрою МТЗ. Пристрій заднього моста МТЗ дозволяє забезпечити три рівні блокування ходової системи, а також її ручне відключення.

Пристрій трактора МТЗ | двигун

Пристрій двигуна трактора МТЗ є чотирициліндровий чотиритактний дизельний безнаддувний двигун Д-240 / Д-243 потужністю 80 к.с. з безпосереднім уприскуванням і електростартерним пуском, здатний розганятися до 40 км / ч.

Пристрій трактора МТЗ | Двигун: 1 – очисник повітря пускового двигуна; 2 – пусковий двигун; 3 – стартер пускового двигуна; 4 – редуктор пускового двигуна.

Тип4-х тактний, дизельний, безнаддувний
число циліндрів4
Діаметр циліндра, мм110
Хід поршня, мм125
Робочий об’єм, л4,75
Номінальна частота обертання, об / хв2200
Потужність номінальна, кВт (к.с.)59,6 (81)
Крутний момент при номінальній потужності, Н.м258.700012
Максимальний крутний момент, Н.м298
Коефіцієнт запасу крутного моменту,”clear:both; margin-top:0em; margin-bottom:1em;”>

Як відрегулювати зчеплення на мтз 82

Трактор моделі МТЗ-82 виробляється Мінським заводом протягом багатьох років. Завдяки своїй надійності і універсальності машина стала дуже популярною у всіх країнах СНД і за кордоном.

Загальні відомості

У конструкції трактора застосовується чотирициліндровий дизель і багатошвидкісна коробка передач. Між цими агрегатами встановлений вузол зчеплення, який потребує регулярного обслуговування.

Регулювання зчеплення на МТЗ-82 дозволяє забезпечити відповідність потужних і тягових показників трактора заводської документації.

Від правильності встановленого зазору в механізмі залежить працездатність техніки, оскільки при зносі зчеплення починається його пробуксовка, яка викликає все більш швидкий знос вузла.

Визначення вільного ходу

Перевірка і регулювання зчеплення на тракторі МТЗ-82 повинна проводитися через 125 годин роботи машини в будь-яких умовах. Для виміру часу застосовується спеціальний лічильник мотогодин двигуна, розташований на приладовому щитку в кабіні.

Перед початком виконання робіт слід заміряти параметри вільного ходу педалі для приводу механізму зчеплення. Між важелями педалі і зчеплення є довга тяга, встановлена ​​на пальцях. При нормальних умовах важіль зчеплення повинен переміщатися слідом за рухом педалі на відстань не більше 7 мм. Це відстань вимірюється по радіусу установки пальця. При такій рухливості важеля вільний хід власне педалі становить від 40 до 50 мм.

Однією з найпоширеніших проблем є неповна подача крутного моменту від маховика двигуна на колеса. Причиною цього може бути відсутність вільного ходу у педалі, який слід виставити при виконанні регулювання зчеплення на МТЗ-82. При збільшеному ході фрикційні диски відводяться в повному обсязі, що викликає утруднене перемикання швидкостей. Характерною ознакою такої проблеми є скрегіт шестерень при перемиканні.

Власнику і водієві трактора необхідно пам’ятати, що експлуатація техніки з неврегульованою зчепленням призведе до поломок багатьох вузлів і дорогого ремонту. Крім цього, техніка буде простоювати, що неприпустимо при необхідності проведення термінових робіт (наприклад, під час збирання врожаю або посівної).

Налаштування параметрів

У разі виходу значень за зазначені параметри необхідно провести регулювання зчеплення на МТЗ-82. Для цього слід дотримуватися наступних кроків:

  • Зняти тягу, яка з’єднує педаль і важіль зчеплення. Для цього виймають з’єднувальний палець, встановлений на вузлі зчеплення.
  • За допомогою гвинтового регулятора слід опустити педаль в граничне нижнє положення до упору в підлогу кабіни. Для цього гвинт регулятора необхідно вигвинчувати.
  • Уперти вижимний підшипник в поверхні важелів вичавлюючи і утримувати деталі в цьому положенні. Це робиться поворотом керуючого важеля зчеплення проти годинникової стрілки.
  • За допомогою гвинтового з’єднання на тязі довести її довжину до збігу отворів на кінці тяги з отвором відведеного важеля зчеплення.
  • Шляхом зворотного обертання з’єднання слід трохи зменшити довжину тяги. Гвинт повертають на 4,55 оборотів, але не більше.
  • З’єднати тягу і важіль зчеплення знятим пальцем.
  • Перевірити хід педалі, заміряючи його по наполегливої ​​майданчику.

При неможливості виконати регулювання зазначеним методом і при дуже малому вільному ході слід налаштувати віджимних важелів. Для цього буде потрібно роз’єднати двигун і коробку і виставити положення важелів за допомогою спеціального інструменту – оправлення.

Вона встановлюється на внутрішні шліци опорного елемента зчеплення і впирається в саму опорну деталь торцевої поверхнею. Потім обертанням гайок домагаються рівномірного упору важелів про торцеву частину оправки. Гайки фіксуються в необхідному положенні спеціальними шайбами.

Метою регулювання є виставлення необхідного зазору в 13 мм між важелями і опорним елементом.

Після цього слід перевірити правильність роботи механізму, що повертає педаль в верхнє положення. Цей пристрій має забезпечити швидкий і безвідмовний повернення педалі з крайнього нижнього положення. При недостатньо швидкій роботі з зависаннями педалі слід провести додаткове регулювання зчеплення МТЗ-82. Поради по регулюванню механізму наступні:

  • Послабити затягування кріпильних болтів нижнього кронштейна пружини повернення.
  • Повернути сам кронштейн за годинниковою стрілкою.
  • Якщо кронштейн не має можливості повороту, то виробляють затяжку болта регулювання, розташованого на пружині. Величина регулювання повинна забезпечити безперебійний повернення педалі в верхнє положення.
  • Затягнути всі ослаблені раніше з’єднання.

Зчеплення нового типу

На машинах останніх років випуску застосовуються вузли зі зміненою конструкцією. Загальні кроки по регулюванню зчеплення МТЗ-82 нового зразка змін не зазнали. Змінився лише зазор між важелями і опорою, який повинен лежати в межах від 11,5 до 12,5 мм.

Регулювання зчеплення МТЗ 82 (80), зазор лапок і вставити диск не

Повну регулювання зчеплення виробляють при проведенні ремонту або заміни механізму, а також при складанні після ремонту двигуна або механізмів проміжки трансмісії трактора.

Правильне регулювання зчеплення забезпечує передачу крутного моменту від двигуна до трансмісії без втрати створеної потужності, а також створює умови для здійснення перемикання передач КПП трактора і механізмів ВВП.

Свідченням правильної роботи зчеплення і приводу управління – є відсутність буксування диска при включеному зчепленні, і повному роз’єднанні трансмісії від двигуна при вижимі педалі муфти.

Регулювання може здійснюватися тільки на справному механізмі, враховуючи технічний стан деталей і допуски в зчленуваннях.

Правильну регулювання муфти зчеплення трактора МТЗ 82 (80) роблять в два етапи:

  1. Установка віджимних важелів-лапок щодо маточини кошика
  2. Регулювання вільного ходу педалі управління муфтою зчеплення

Регулювання положення віджимних важелів-лапок зчеплення МТЗ 80 (82)

Налагодження проводять при складанні з встановленої кошиком на двигун і від’єднаний корпусі трансмісії. Регулювання положення віджимних важелів веденого фрикційного диска зчеплення полягає в установці зазору між фланцем шліцьовій маточини опорного диска кошика зчеплення до робочої поверхні важелів-лапок.

Установка зазору здійснюється затягуванням регулювальних гвинтів лапок і повинен становити 12 мм. Для рівномірного вичавлюючи всіх лапок різниця зазорів не повинна перевищувати 0,3 мм.

Дана регулювання забезпечує положення робочих поверхонь віджимних лапок в одній площині, що дає фрикційному диску рівномірний контакт його робочої поверхні з маховиком двигуна, виключає перекіс і нерівномірний знос дисків при включенні-виключенні.

Зазори регулювань зчеплення МТЗ 80 Регулювання віджимних важелів фальшвал для збірки муфти МТЗ 80

Перевірити регулювання можна за допомогою рівною пластини або шматка скла. Прикладаючи площину до лапок, перевіряють, що всі крапки контакту з лапками знаходяться в одній паралельній маховика площині.

Досвідчені ремонтники для полегшення установки механізму зчеплення на маховик двигуна і подальшої регулювання використовують центрувальні фальшвал імітує діаметром шліци валів КПП і робочу площину 2 вичавного підшипника (на малюнку).

Таке пристосування забезпечує співвісність положення маховика і дисків зчеплення при установці, а імітує площину вичавного підшипника спрощує регулювання лапок. Пристосування можна виготовити з відповідних б.у. валів проміжної коробки трансмісії трактора.

Регулювання вільного ходу педалі управління зчепленням

Привід педалі регулюється, зміною довжини тяги приводу 9 (на малюнку) управління зчепленням, за рахунок її різьбових кінців, забезпечуючи зазор між робочою площиною вичавного підшипника і важелями-лапками.

Правильне регулювання дає вільний хід педалі муфти зчеплення 40-45 мм при цьому зазор між лапками і вижимним підшипником повинен бути 3 мм. Фіксація регулювання здійснюється контрольними гайками на регульованою тязі приводу.

Замір зазору виробляють через нижній люк сухого картера зчеплення відповідного розміру щупом.

Поточну наладку проводять при зменшенні вільного ходу педалі, компенсуючи природний знос накладок фрикційних веденого диска механізму.

регулювання вільного ходу педалі

Часто механізатори регулюють положення лапок через нижній люк корпусу, уникаючи трудомісткою процедури від’єднання трансмісії від двигуна або в народі – розкочування трактора. Регулювання положення лапок через нижній люк картера виробляють при заміні, що вийшла з ладу лапки або її зворотна пружина.

Такий вимушений ремонт досить незручний у зв’язку з поганою доступністю до механізму кошика, але виправданий економією часу і трудовитрат. Недоліком такого регулювання є складність перевірки її точності.

Часто наладку проводять «на око», що призводить до перекосу площин дисків муфти, нерівномірного зносу, зниження ККД передачі потужності і як наслідок зменшення робочого ресурсу механізму муфти.

Несправності зчеплення трактора МТЗ 82

1 Погане переключення швидкості зі скреготом або неможливість включення передачі. Вичавлюючи педаль управління, муфта повністю не не відключайте.

Причина : Збільшений вільний хід педалі управління зчепленням в результаті неправильного регулювання.

2 При плавному включенні зчеплення трактор починає руху ривком.

Причина : Випадання демпферних пружин або гумок з веденого фрикційного диска механізму.

3 Пробуксовування зчеплення при збільшенні тягового навантаження на трактор або збільшенні оборотів двигуна.

Причина : Неправильне регулювання – відсутність вільного ходу педалі; знос фрикційних накладок веденого диска; попадання масла на диски зчеплення в результаті течі сальника корінного підшипника колінчастого вала двигуна, або сальників проміжки трансмісії трактора.

4 Гул, скрегіт, буксування, неповне вимикання при повному вижимі педалі, передане обертання від двигуна супроводжується ривками і вібрацією.

Причина ; знос вичавного підшипника, знос робочих поверхонь або поломка вижимні важелів-лапок, поломка пружин вижимні важелів-лапок, вироблення отворів під палець кріплення ричагов- лапок, поломка або випадання демпферних пружин і гумок фрикційного диска, знос накладок веденого диска, знос поверхні натискного диска кошика (товщина менше 21мм), нерівномірний знос поверхні маховика двигуна, знос шліців і люфт маточин кошика і диска зчеплення, вироблення осі і важелів приводу натискних вилок вичавного підшипника.

5 Якщо, після проведення регулювання механізм не виконує своїх функцій, а також при неможливості його регулювання виробляють демонтаж вузла і подальшу повне розбирання з дефектації деталей.

На додаток потрібно відзначити, що ресурс роботи муфти залежить від технічного стану опорних підшипників силового вала проміжки. При підвищеному люфт в опорі валів порушується баланс при обертанні, відбувається биття в маточинах механізму муфти, і як наслідок призводить поломки.

Діагностика деталей механізму

Для проведення діагностики стану муфти потрібно отримати доступ до вузла. Для цього від’єднують двигун від трансмісії і виробляють розкочування трактора. Потім проводять первинний огляд вузла. Після відвертають шість гайок кріплення кошика до маховика і демонтують вузол в зборі для повного огляду.

Стан вичавного підшипника

Підшипник змінюють: велика вироблення контактної поверхні, шумить при обертанні і має люфт в обіймах, підшипник заклинений.

Практики рекомендують, крім оригінального підшипника трактора МТЗ 80, можна встановлювати вижимний Камаза 5320, який добре себе зарекомендував у роботі механізму зчеплення трактора.

При виробленні на контактних місцях приводу підшипника і вилки, деталі можна реставрувати методом наварки метала, з подальшою обробкою до відповідного розміру.

Стан і ступінь вироблення робочих поверхонь лапок і їх цілісність

При виробленні робочих поверхонь лапок більше 2,5 мм проводять заміну або здійснюють наварку з наступною обробкою.

При установці нових лапок потрібно звернути увагу на контактну площину важелів з вижимним підшипником. Часто виливки важелів мають неідентичні контури і контактна поверхня, при прикладанні до підшипника виступає за робочу поверхню, захоплюючи обойму деталі.

В такому випадку виступає частина сточують. Також потрібно звертати увагу при заміні лапок на ступінь твердості металу. Однією з причин швидкого стирання лапок після ремонту є невідповідність матеріалу виготовлення або відсутність загартування робочих поверхонь деталі.

Стан пружин лапок

При виявленні зламаних пружин проводять заміну всіх трьох пружин.

Стан шліцов маточини кошика

При достатньому зносі шліців або з’явилося люфт маточини – проводять заміну кошика.

Стан фрикційного диска

При виявленні тріщин, нерівномірного зносу, задирав накладок, знос шліців маточини і люфт, випаданні демпферних пружин, а також достатній знос накладок – у всіх випадках проводять заміну диска.

Стан робочої площини натискного диска кошика і отворів кріплення лапок

При нерівномірному зносі натискного диска допускається вирівнювання шляхом фрезерування і шліфування, враховуючи допуск товщини диска не менш 21 мм. Якщо отвори кріплення вижимні важелів розбиті під еліпс, а також при виявленні тріщин – диск замінюють на новий.

Стан контактної площини маховика

При виявленні допустимої еліпсності поверхні маховика виробляють вирівнювання фрезеруванням і шліфуванням. При великому зносі поверхні проводять заміну.

Після проведеної дефектації деталей виходячи зі стану приймають рішення: виконати поточний ремонт вузла з заміною зношених деталей або замінити вузол в зборі.

Правильна установка диска зчеплення на МТЗ 80 (82)

  • Ведений фрикційний диск встановлюється стороною з подовженою частиною маточини до маховика двигуна, в іншому випадку демпферні пружини стосуватимуться головок кріпильних болтів маховика.
  • Кошик муфти в зборі встановлюється на шість кріпильних шпильок маховика зі втулками.
  • Проводять центрування механізму муфти підготовленим фальшвалом або б.у. валом проміжки.
  • Затягуються шість гайок кріплення кошика до маховика і регулюють положення важелів лапок.
  • З’єднують трансмісію і двигун з механізмом зчеплення, потрапляючи шлицами валів в шліци маточини зчеплення.
  • Проводять обтяжку з’єднання корпусу проміжки з картером двигуна.

У разі установки нового механізму муфти потрібно не забути вивернути три технологічних, монтажних болта з корпусу кошика.

У спілкуванні з механізаторами професіоналами часто обговорюється, що успіх ремонту залежить від якості запасних частин, придбаних для заміни. На ринку представлена ​​маса продукції сумнівної якості. При підборі і покупці потрібно звертати увагу на відповідність лінійних розмірів деталей, посадочних місць, і відповідність матеріалу виготовлення, його загартування або цементацию, шліфування при необхідності наявність балансування.